Thursday 28 April 2011

Kalau Semua Orang Hidup dengan Falsafah, Apa Yang Akan Jadi?

FORGIVENESS

Forgiveness is the economy of the heart... forgiveness saves the expense of anger, the cost of hatred, the waste of spirits. 
~Hannah More 
tengoklah betapa banyak side effect yang boleh dijimatkan bila kita memaafkan... 

Forgiveness is the final form of love. 
~Reinhold Niebuhr 
forgive=under classification of love. kalau awak tak memaafkan orang, means awak masih belum ada dibawah label; Seorang Pencinta.

Forgiveness is the key to action and freedom. 
~Hannah Arendt 
aku angkat tangan sokong!!! aku penah BENCI dekat satu minah tergedik ni yang memang ingat diri dia tu SUPERB DIVA. tapi, actually aku malas nak layan, coz bergaduh bagi aku buang tenaga. macam quote yang first tu kata. memang betui pon... then, kitorang buat perundingan damai.. hehee... and now, Alhamdulillah, kitorang dah tak gaduh, dah boleh tegur2. even tak rapat, at least kitorang dah okei.. Thanks coz engko dah bagi aku memori yang aku akan baca tiap kali aku bukak diary.. :))


DREAMS


All men dream, but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it was vanity: but the dreamers of the day are dangerous men, for they may act on their dreams with open eyes, to make them possible. 
~T. E. Lawrence 
aku nak jadi macam yang 'Dreamers of The Day'. siapa cakap k.o kalau bermimpi di siang hari? aku suka ja mimpi di siang hari*coz aku selalu tidoq.. :p

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them. 
~Walt Disney 
erk? macam putera raja yang willing to sacrifice his life untuk gadis idaman dia tu erk? hmm.. bolehlah3... 

Dreaming or awake, we perceive only events that have meaning to us. 
~Jane Roberts 
betol! everybody forgive and forget. but i won't forget u, sebab kawan tak kan lupakan kawan dia, kan???


MUSIC


I think music in itself is healing. It's an explosive expression of humanity. It's something we are all touched by. No matter what culture we're from, everyone loves music. 
~Billy Joel 
muzik adalah bahasa dunia. kan kan kan? even band yang ditubuhkan tu sorang drummer dari amerika, bassist dari afrika, guitarist dari korea, vokalist dari mesia =) yang memang cakap guna bahasa lain-lain. yang bila diorang sembang dengan clan diorang kita memang kadang-kadang tu tak paham apa pun, tapi bila dah jadi band, bahasa muzik, memang semua paham.. *aku tak sure korang paham x apa yang cuba aku gtaw... pusing jalah ayat tu ikut kepahaman korang, erk.. :))

No comments:

Post a Comment