Monday 18 April 2011

Life=An experiment

Salam and greatgoodnyte...

Dear my blog... *ala2 princess's diary :p

Okay... Skunk aku teringin nak cakap pasai 'Life'.

Soalan...

1)Kalau korang belajar subjek macam Science@Physics@Chemistry@Biology, korang prefer rujuk buku yang tebal2 ka buat experiment banyak2?

~Bagi aku rr, aku lagi suka buat experiment. Coz, kalau kita buat experiment, diri kita akan lebih dekat dengan benda tu, then akan buatkan kita paham benda yang kita tengah belajaq.

2)Korang suka study subject2 ikut kronologi dalam buku atau suka lompat2 dari satu topik, tetiba ke topik belakang, and tetiba datang depan balik?

 ~Aku suka study satu topic then lompat p topic lain. Coz aku jeniz yang suka study dengan me-relate kan sesuatu statement yang aku jumpak. Contoh: dalam bab 1 textbook bio, kita akan jumpak satu organelle nama *tetiba aku lupa pulak nama dia, almaklumlah, dah berkurun aku tinggalkan buku, then aku akan pindah g chapter 5, yang ada kena mengena dgn organelle tu. means, nanti bila aku jumpa ja nama organelle tu, automatic aku boleh relate function dia apa, apa yang jadi dekat organelle tu...

And sometime, aku rasa yang aku ni seorang *hippie. Hippie ni aku explainkan sebagai orang yang hidup bukan berdasarkan apa yang orang sekeliling dia buat. Aku rasa aku memang tergolong dalam golongan tu. Aku bukan jenis yang ikut sangat adat/rule/etc. Aku ni jeniz yang main redah ja. Kalau something tu bukan something yang 'wajib', then bagi aku, no need. So, ketahuilah, aku ni seorang hippie. Harap maklum. Okie?

All life is an experiment. The more experiments you make the better.
~Ralph Waldo Emerson

No comments:

Post a Comment